2008

Maandag 11 t/m woensdag 13 augustus 2008 thKZ9BPSO421º Wind-Flag-Storm-icon[1]ZW 7-8
We zijn deze dagen in Huizen gebleven vanwege de harde wind. Veel gelopen en ook nog even met de auto naar Hilversum geweest.

Donderdag 14 augustus 2008 thKZ9BPSO421° Wind-Flag-Storm-icon[1]ZW 5-6
We hadden ruime halve wind naar Spakenburg. Alleen op het fok gezeild vanwege de windkracht. Volgens de Tomtom gingen we met 8 à 9 km/p uur vooruit. Het ging lekker. In Spakenburg bij de pizzeria gegeten.

Vrijdag 15 augustus 2008 thKZ9BPSO422° Wind-Flag-Storm-icon[1]ZW 2-4
We zijn al om 9:00 uur vertrokken. Er was haast geen wind zodat we pas om 11:00 uur de sluis van Nijkerk hadden. Daarna weer verder gedobberd. Op het Wolderwijd voor Harderwijk begon het te regenen en trok de wind even aan. Toen de regen over was, was de wind ook weer weg. Vlak voor we bij Harderwijk waren hoorde we het donderen in de lucht. Om 15:30 uur mede we af in Hardewijk. Het was een lekkere dag geweest ook al had er iets meer wind mogen staan.

Zaterdag 16 augustus 2008 thKZ9BPSO424° Wind-Flag-Storm-icon[1] ZW 0-2
We konden niet echt vroeg weg omdat de buren aan ons vast zaten en even waren gaan winkelen. Na het aquaduct de zeilen gehesen. De windex bleek vast te zitten. We waren echt aan het dobberen. Halverwege Elburg hebben we de motor maar aangezet. We zijn in een rustig tempo naar Elburg gevaren. Daar de accu het heeft begeven hebben we eerst gekeken voor een nieuwe maar die was daar niet te vinden. We hadden walstroom dus de koelbox kon gewoon draaien. ’s Avonds gebarbecued. Het was een heerlijke dag alleen te weinig wind.

Zondag 17 augustus 2008 thKZ9BPSO421° Wind-Flag-Storm-icon[1] ZO 2-4
De kinderen sliepen nog maar wij zijn ons om 7:00 uur gaan douchen en om 8:00 uur gaan varen. Ook nog even rustig gezeild. We waren om 10:30 uur bij de Roggebotsluizen. We konden er direct in. Daarna de zeilen gehesen om 12:30 uur waren wij bij het Ketelmeer. Voor de Ketelbrug wakkerde de wind aan. We gingen 14:00 uur de brug onderdoor. Bijna voor de wind zeilde we de haven van Urk in. Het was iets over 15:00 uur. Het was een heerlijke zeildag geweest. ’s Avonds hebben we lekker gegeten in ’t Achterhuis waar je uitkijkt over het IJsselmeer en de boten de haven in ziet komen.

Maandag 18 augustus 2008 thKZ9BPSO420° Wind-Flag-Storm-icon[1]Z
We zijn in Urk gebleven. De accu in de kajuit heeft het begeven. We hebben een nieuwe bestelt die morgen binnenkomt.

Dinsdag 19 augustus 2008 thKZ9BPSO421° Wind-Flag-Storm-icon[1]ZW 6
Er staat een harde wind. De schuimkoppen op de golven. De accu was ’s morgens nog niet binnen. We waren met deze wind toch niet van plan uit te varen. ’s Middags was de accu er nog niet. De havenmeester heeft ons gematst door maar € 6,30 af te rekenen in plaats van € 10,30.

Woensdag 20 augustus 2008 thKZ9BPSO421° Wind-Flag-Storm-icon[1] ZW 6
Het zelfde weer als gisteren. Om 10:00 uur de accu opgehaald. De havenmeester liet ons € 0,00 betalen. Lief hè? Het regende vaker dan gisteren. We zijn ’s avonds naar de kerk geweest. Het Urker mannenkoor zong.

Donderdag 21 augustus thKZ9BPSO42008° Wind-Flag-Storm-icon[1] ZW 4-6
We zijn om 10:30 uur vertrokken uit Urk. Op ons fok, met de wind mee, naar Medemblik gezeild. Het was surfen met hoge golven die onder de boot doorgingen. Het laatste stuk kregen we nog een flinke bui over ons heen. We konden moeilijk afmeren bij de meldsteiger van jachthaven “De Friese Hoek”. We waren er 14:30 uur. Ron is direct gaan douchen. Daarna lekker gewandeld in het leuke Lemmer. Jachthaven € 13,00.

Vrijdag 22 augustus 2008 thKZ9BPSO419° Wind-Flag-Storm-icon[1] ZW 4-6
We zijn in Lemmer gebleven. Zonder kinderen zijn we naar de sluis bij het Prinses Margrietkanaal gewandeld. Bij het achterliggende industrieterrein even bij “de Blauwe Boei” naar binnen gelopen. Die verkopen de Tes en Etap. Alleen de Tes 578 en 32 lagen er. We hebben instructie over het reven gekregen. ’s Avonds langs de Lemmers vaart bij een pizzeria heerlijk gegeten.

Zaterdag 23 augustus 2008 thKZ9BPSO418-20° Wind-Flag-Storm-icon[1]NW 4
We zijn om 11:30 uur vertrokken uit lemmer. Het was heerlijk zeilweer. We moesten het eerste stuk vrij scherp varen, 240 graden. Het laatste stuk wakkerde de wind wat aan maar konden we wat ruimer varen. We zeilde zo de haven van Enkhuizen in om 16:00 uur. Het is een komen en gaan van boten. De haven zat binnen no time vol.

Zondag 24 augustus 2008 thKZ9BPSO419 graden Wind-Flag-Storm-icon[1] ZW 6
We zijn een dag in Enkhuizen gebleven. Uitgeslapen en ’s middags naar het Zuiderzeemuseum gegaan. Was leuk. ’s Avonds gaan eten bij een Argentijn “La Salsa”. Die was echt goed.

Maandag 25 augustus 2008 thKZ9BPSO421° Wind-Flag-Storm-icon[1] ZW 5-6
We zijn te laat vertrokken uit Enkhuizen. Om 12:00 uur door de sluis. Daar de wind erg hard was wilde Tessel eerst alleen op het fok zeilen. We kwamen niet vooruit. Al snel het grootzeil gehesen. We kwamen bij de laatste rood/groene boeien uit van de vaarroute vanuit Lelystad. Overstag gegaan en met niet al te strakke zeilen naar Hoorn gezeild. Op het laatst waren de golven erg hoog en de wind erg hard. Om 18:00 uur waren we in Hoorn. Doodmoe hebben wij een snack gegeten in de binnenstad. Rozig zaten we daarna in de boot.

Dinsdag 26 augustus 2008 thKZ9BPSO419° Wind-Flag-Storm-icon[1]ZW 4-5
We zijn om 10:30 uur vertrokken. 170 graden gevaren naar het Markerpaard ging goed. Daarna wakkerde de wind aan en de golven werden weer hoger. De wind ging teveel naar het zuiden. We moesten 2x steken voordat we de Hollandse brug konden halen. Daarna hadden we ruime wind op het Gooimeer. Om 18:00 uur waren we in Huizen. Het was de hele dag nevelig geweest.